شوک درگذشت علی انصاریان، عصبانی شدن ارسلان امیری
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۳۳۷۵
ساعت 24-چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، زیر سایه خبر درگذشت علی انصاریان قرار گرفت و سینما رسانهها (برج میلاد) را سیاهپوش کرد. دیروز، همچنین در نشست خبری فیلم «مصلحت»، ارسلان امیری (کارگردان) از پرسش یک خبرنگار ناراحت و خواستار عذرخواهی او شد.
چهارمین روز از سی ونهمین جشنواره فجر با نمایش فیلمهای «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و «مصلحت» ساخته حسین دارابی، برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امیری: «زالاوا»، کاری به «جن» ندارد و میخواهد خرافه را نقد کند
فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، اولین ساخته این کارگردان است که در چهارمین روز جشنواره، در سانس اول به نمایش درآمد. امیری پیش از این فیلم، به همراه همسرش، آیدا پناهنده، نویسندگی فیلمنامه فیلمهای «ناهید»، «اسرافیل» و «پاییز نیکایدوها» را برعهده داشته است.
یکی از پرسشهای مطرح شده در این نشست خبری، درباره همین نسبت آیدا پناهنده و او بود که امیری با چاشنی طنز در پاسخ گفت: «همسرم نه تنها در این فیلم کنار من نبود، بلکه از مخالفان ساخت و در واقع دشمن ساخت این اثر به حساب می آمد.
نشست خبری «زالاوا» بدون حضور هدی زینالعابدین که این روزها مشغول بازی در فیلم جدید منیر قیدی است، برگزار شد. امیری درباره انتخاب مضمون فیلم «زالاوا» گفت: «احساس و کنجکاوی درباره موضوع «باور» در من شکل گرفته بود و دوست داشتم اولین فیلمم، مخصوص به خودم و دغدغهام باشد. برای همین سراغ افسانهای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم اثری بسازم درباره اینکه چطور یک «باور» به «خرافه» تبدیل میشود.»
کارگردان «زالاوا» همچنین در پاسخ به سوالی درباره خرافهپرستی مردم کردستان، در حالی که عصبانی شده بود، گفت: «این خیلی سوال زشت و منزجر کنندهای است. این اثر نمادین است و ربطی به مردم کرد ندارد. امیدوارم کسی که این سوال را پرسید، بابت سوال زشتش عذرخواهی کند.»
شوک درگذشت علی انصاریان در برج میلاد
علی انصاریان، عصر دیروز (چهارشنبه ۱۵ بهمن) به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان درگذشت. او که به همراه زندهیاد مهرداد میناوند، به این بیماری مبتلا شده بود، نتوانست در اولین روز جشنواره هم به تماشای فیلم جدیدش، «رمانتیسم عماد و طوبا» بنشیند و از همان زمان، همچون دیگر مردم ایران، اهالی رسانه و سینما هم دست به دعا برای شفای این بازیگر و فوتبالیست بودند.
در ابتدای نشست خبری فیلم «مصلحت» که پس از انتشار خبر درگذشت انصاریان برگزار شد، مجری نشست، علیرضا غفاری با تسلیت برای درگذشت این فوتبالیست و هنرمند، از حاضران درخواست کرد یک دقیقه به احترام او بایستند و سکوت کنند.
در ادامه، مصاحبه ویدئویی علی انصاریان که دی ماه در ستاد جشنواره سیونهم فیلم فجر و به دلیل بازی در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغزاده از او ضبط شده بود، برای حاضران در سالن نمایش داده شد.
حسین دارابی: نمیخواستیم از بازیگران ستاره استفاده کنیم
حسین دارابی، کارگردان «مصلحت»، در نشست پرسش و پاسخ این فیلم، درباره اولین ساختهاش توضیح داد: «در باشگاه فیلم سوره وقتی میخواستیم کار امسال را انتخاب کنیم، در میان فیلمنامههای موجود این متن را برای ساخت انتخاب کردم. وقتی شروع به تولید کردیم برای انتخاب بازیگر بسیار میترسیدم. چراکه این اثر سکانسهای سختی داشت. ما دنبال بازیگرانی میگشتیم که ستاره نباشند و از سبقه تئاتری برخوردار باشند تا برای فیلم وقت بگذارند.»
او ادامه داد: «من از بازیگران این فیلم، فورانی از انگیزه دیدم و برایم کار کردن با آنها تجربه دوست داشتنی بود. مهمترین مسئله در فیلمسازی برای من برقراری ارتباط مخاطب با فیلم بود. فکر کردم سکانس آخر فیلم اینگونه مورد پسند بیشتر مخاطبان قرار میگیرد. برایم مهم بود فیلمی بسازم که احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و با حال خوب از سینما بیرون برود.»
وحید رهبانی هم درباره بازی در فیلم «مصلحت» و وجوه سیاسی آن گفت: «سیاسی بودن فیلم، برچسبی است که به این قبیل فیلمها زده میشود. این اثر مشخصا درباره «عدالت» صحبت میکند و فکر میکنم که این موضوع خیلی به فضای امروز ما نزدیک است.»
نازنین فراهانی، دیگر بازیگر «مصلحت» هم در این باره توضیح داد: «نباید به عنوان سیاسی بودن به «مصلحت» توجه شود. این فیلم با بودجه یک کار اول ساخته شده و چیزی که در این فیلم نظرم را جلب کرد، تسلط حسین دارابی به کارگردانی است.»
سه فیلم پُرفروش جشنواره تا روز چهارم
تا چهارمین روز جشنواره فیلم فجر، سه فیلم «ابلق»، «بیهمهچیز» و «شیشلیک» همچنان پیشتاز فروش بلیت هستند و اکرانششان به سانس فوقالعاده در سینماهای مردمی کشیده شده است.
سانس فوقالعاده این فیلمها برای روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۹:۳۰ (صبح) در نظر گرفته شده است.
آخرین آمار فروش تا روز چهارم جشنواره فیلم فجر (چهارشنبه ۱۵ بهمن) نشان میدهد که سه فیلم «شیشلیک» با ۱۱٨۷٨ بلیت، «ابلق» با ۱۱۴۴۱ بلیت و «بیهمهچیز» با ۱۰۷۷۰ بلیت، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتهاند.
منبع: خبرآنلاینمنبع: ساعت24
کلیدواژه: علی انصاریان ارسلان امیری حسین دارابی چهارمین روز نشست خبری فیلم فجر فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت شهید فاطمیون + فیلم
خبرنگار ما به سراغ خانواده شهیدی رفته که پیکرش پس از ۶ سال برگشته و به چشم انتظاری مادر پایان داده است. شهید محمد رضا امیری در اربعین سال ۹۳ در حلب سوریه به شهادت رسید.
محرم ۱۳۹۳ بود که شهید محمد رضا امیری موفق شد تا رضایت خانواده را بدست آورد؛ از همان آغاز تشکیل لشکر فاطمیون جزو اولین ها بود که راهی سرزمین آرزویش شد.
برادر شهید محمد رضا امیری میگوید بیشتر خاطرات خوب زندگی اش با برادر بزرگترش گره خورده است.
شهید امیری تنها چهل روز رؤیایش را زندگی کرد و به خاطر باورش جنگید؛ مادر محمد رضا امیری با گذشت ۶ سال از شهادت فرزندش منتظر آمدنش بود.
سرانجام پیکر شهید محمد رضا امیری پس از گذشت ۶ سال بازگشت و در سال ۱۳۹۹ در امامزاده حمزه خاتون آباد به خاک سپرده شد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان